Inkomzone - de eerste indruk
Het inkomgedeelte geeft de bezoeker zijn eerste indruk van de bibliotheek
De eerste ontmoeting (of de eerste indruk) kan cruciaal zijn. Of we het nu hebben over een volledig bemande, minder vaak bemande of onbemande bibliotheek, uw bezoekers moeten zich niet alleen welkom voelen, maar ook snel geholpen kunnen worden. Waar kunnen ze persoonlijke assistentie krijgen of hoe kunnen ze zichzelf helpen? Vragen die uw bezoekers zouden moeten kunnen beantwoorden wanneer ze de bibliotheek betreden.
Het plannen en ontwerpen van toegangszones met behulp van verschillende interieuroplossingen kan het antwoord zijn. Hier presenteren we enkele opties voor het goed informeren van uw bezoekers - vanaf de eerste stap in de bibliotheek.
”Onze nieuwe verstelbare Info Pod met verzonken voorkant is een grote hulp voor onze bezoekers en ons personeel. Het vergemakkelijkt ons werk en onze interacties met al onze bezoekers. Het verzonken front maakt het mogelijk voor bezoekers om dichterbij te komen met volumineuze tassen, en is ook een hulp voor bezoekers die een rolstoel of rollator gebruiken. Het voelt geweldig om de toegankelijkheid in de bibliotheek te vergroten.”
Carina Bonde en Maria Nilsson,
Jonstorp-bibliotheek, Höganäs, Zweden
Maak het je bezoekers makkelijk
Het opzet is het inkomgedeelte zo vrij mogelijk te houden met een blik in de bibliotheek.
Het zet de toon voor de rest van de bibliotheek en moet daarom een welkom gevoel uitstralen en de mensen aanzetten tot het verder ontdekken van de bibliotheek.
Door het gebruik van lagere bibliotheekrekken en mobiele displays creëer je een gevoel van openheid en geef je de ruimte een multifunctioneel karakter. Dit is ook de ideale gelegenheid om de aanwinsten en de nieuwigheden in de kijker te zetten. Een frontale opstelling zetten bezoekers ertoe aan om boeken uit te lenen.
Alles wat u nodig hebt om het uw bezoekers gemakkelijker te maken
> Voor meer producten die het bibliotheekbezoek aangenamer maken